22 Haziran 2015 Pazartesi

Cinsiyet Ayrımı Olmaksızın Futbol

Üniversitede okuduğum yıllarımın hemen her kız çocuğu gibi dolaylı uyarıların "hayır" anlama geldiğini iyi bildiğimden net konuşmalar yapmayarak pozitife çevirmeye çalıştım.

Şöyle etrafınıza bakın, toplumun geneline yansıyanlara "şu topa kız gibi vurma" cümlesi hakaret içerir oldu. Bunlara rağmen kadınlar azimleri ve başarıları sonucunda "bizde buradayız" diyorlar. Esasında kadın olmanın cinsiyet değilde zorunluluktan var olan kuralmış gibi davrananlara inat!




Basketbolu, futbolu, tenisi, bisikleti yaşamayı seven birisiyim. Daha da doğrusu sporu; hissetmeyi, tatmayı ve en önemlisi de ondan zevk almayı seviyorum. Üstelik bir kız olarak yaşadığım sıkıntılara rağmen. "Sen kızsın ne anlarsın, bu kadar erkeğin içinde ne işin var..." bu tip konuşmalarla karşı karşıya kaldım, direnmeyi öğrendim.

Kadın-erkek stadyumda futbol maçı izlemek çok uzak gibi görünse de futbolun yalın ve eğlenmek için izlenildiğini fark edildiği zaman zevkli hale dönüşecek. Premier Lig, La Liga'ya bakıldığında birçoğu nerdeyse ailesiyle gelmekte. Bu resme bakınca gıpta ediyorum!


Üzüntülerimizi de sevinçlerimizi de uçlarda yaşayan toplum haline dönüştük. Yakın zamanda Türkiye Kupası finalini izlemeye gittim. Üstelik tek başıma! Şunu gözlemleme fırsatım oldu. Taraftarlar kız arkadaşlarıyla, anneleriyle ve kardeşleriyle maçı izlemeye gelmişlerdi. Sohbet edenden, gole sevinen ya da pozisyonu tartışan birçok taraftar gördüm. Ortak bir paydada, saygı çerçevesinde buluşmak gerek.


Benim, senin kısacası bizim elimizde olan durumları görmemezlikten gelmeyerek başlangıç yapılmalı. Her şeyden önce ön-yargılarımızı kenara bırakmayı daha sonrasında da keyif almayı öğrenmek gerekir.


Az ya da çok, fanatik ya da sosyal izleyici olursan ol düşüncelerimizdeki cinsiyet ayrımı olmaksızın bir futbol bağı kur!


Teşekkürler.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.