21 Mart 2019 Perşembe

Yeni Nesil Tenisçi


"8 yaşından beri Nadal'ı izliyorum. İlk başlarda tenisçi olarak seviyordum ama tanıdıkça karakterine, oyununa, her şeyine aşık oldum. Oyun tarzı olarak da Nadal'dan etkilendim. Onu çok izledim. Birçok spinli vuruşunu gördüm. Benzer şeyler yapmaya çalışıyorum." Yahu, kadın tenisi epeydir rolleri değiştirip değiştirip yeni isimlere yelken açmış durumda… İşte, taze taze kortları silip süpüren Daria Kasatkina.

Indian Wells, dönemi başlamışken geçen sene akıllara takılıyor. Indian Wells'te 20 numaralı seri başı 20 yaşındaki Rus Daria Kasatkina, 2 numaralı seri başı Caroline Wozniacki'yi, St.Petersburg'dan sonra yine 6-4 ve 7-5 ile mağlup ederek çeyrek finale yükselmişti. Bir Osaka gerçeğinden sonra kadınlar WTA sıralaması karışacak gibi. Umarız! Ardından favorilerden Angelique Kerber'i de 6-0 ve 6-2'lik setlerle zorlanmadan geçti ve yarı finalist oldu. Rakibi 37 yaşında ki Venüs Williams idi. İyi bir mücadele sonrası 3 sette onu da geçerek ilk finaline çıkmış oldu. Osaka karşısına çıkana kadar.

Başarı insanın hayatta geldiği ve bulunduğu yerle değil, başarıya ulaşmaya çalışırken aştığı engellerle ölçülür. Bu noktada Daria örneği yerinde olacak. Zira sporcu bir aileden gelmesi büyük şanstı. Annesi, atletizm babası buz hokeyi konusunda geçmişlerine not düşecekti.
Tenisle başlaması da erkek kardeşinin rastgele tenis oynaması ile başlayacaktı. Ailesini altı yaşındayken de spor yapmaya başlaması için ikna etti. Başlangıçta iki yıl boyunca haftada iki ya da üç kez oynadı. Zamanla daha yüksek seviyeli turnuvalarda yarışmaya başladı. 




Kasatkina, sadece beş turnuvada yarışmasına rağmen 2014'teki gençlik turunda en iyi yılını geçirdi diyebiliriz. Hem single'lara ulaştı hem de Grade 1 Trofeo Mauro Sabatini'de finalleri ikiye katladı ve teklerde unvanı kazandı. Kariyerinin son ITF turnuvasında, Kasatkina ilk ve tek genç Grand Slam unvanını Fransız Açık'ta alacaktı.

2017 Volvo Car Open'da kariyerinin ilk şampiyonluğunu kazanan rising star. İzlenimlerimden yola çıkarak önümüzdeki 3 yıl içerisinde dünya bir numarası unvanını alacağını ve en az bir grand slam kazanacağını düşünüyorum. Mental yönu çok güçlü. Servis ritmini oturtabildiği zaman etkili servis atıyor. Break point verdiği zaman sakin kalabiliyor. Passing shot, drop shot, paralele harika winnerlar ne ararsan var. Sevimlilik 10 üzerinden 10.

Yeni nesil WTA kimliğinin böyle sebatla, aşkla, zevkle sonraki maçlarında daha ne muhteşem kareler çıkacak ortaya kim bilir. Williams’ların hazır bulunduğu seremonide ve üstelik Nadal’ın sandalyede oturması gibi bir olaya, hatta azıcık yakınından geçen bir şeye de asla şahit olmadım daha önce. İşte hazır Nadal kimliğini idol almış Kasatkina için yollar epey açık…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.