“Hızlı olan değil akıllı olan kazanır.” Bu cümleler tıpkı
yaşına aldırmaksızın kazandığı başarılar gibi fazlasıyla büyük ve ironik…
Kimden bahsettiğim hakkında en ufak bir fikriniz olmadığına bahse girerim. Ya
da gerçekten hakkınızı yiyorum.
Can Öncü'nün tutkusunun kaynağı, modernizmin zırhlı şövalyelerine
hayranlık ya da motor denen metaya karşı geliştirdiği tapma seviyesinde bir
bağlılık değildi. Belki 15 yaşında verebileceği bir cevabı yok lakin hayatının
geri kalan kısmının spiritüel yolculuğuna bizleri de davet ediyor.
Çocukluğundan beri taşıdığı MotoGP heyecanını resmetmek
hayallerinin çok ötesinde geliyordu. Fakat kadraja girip çıkan ‘konuşan kafalar’
içinde sıra Can Öncü’ye geldiğinde, onunla ilişkisinin motor dünyasında
birlikte çalıştığı onlarca kişiden daha özel olduğunu duyumsayabiliyordunuz.
Esasında hayatlarımızın odak noktasına takım sporlarını o
denli almışız ki, ses getirecek bireysel başarılar, birer altyazı minvalinde
önümüzden geçmekten başka yolları kalmıyor. Hayır, tabi ki de! Biz onları
sınıflandırıyoruz.
Can Öncü’nün yaşı, tecrübesi ve daha üstün bir düzeye
taşımak adına vazgeçtiği şeyleri düşününce, MotoGP 3 için kilometrelerce
uzaktaki yollara düşmesini mantık çerçevesinde gerekçelendirmek mümkün gözükmüyor.
Ya da bir sonraki hamlesini önce yüzlerce kez düşünen, bir basamak yakaladıktan
sonra onu olabilecek her kombinasyonda deneyen Can’ın mükemmeliyetçiliği de
aşan karakterini, MotoGP 3’ün kılı kırk yaran şampiyonluğundaki titizlik,
adanmışlık ve konsantrasyon seviyesiyle bağdaştırabilirsiniz.
Aslında hikayesi tam olarak da yakın tarihe dayanarak,
şöyle başlamıştı. 2017'de ülkemizi hem Red Bull MotoGP Rookies Cup hem de Asya
Yetenek Kupası’nda temsil eden Can Öncü, Red Bull MotoGP Rookies Cup’ta, uzun
süre domine ettiği şampiyonada üçüncü olmayı başardı. Ancak Can için hedef
şüphesiz MotoCP seviyesi olacak. Hemen öncesinde haleti ruhiyesini anlatan bir
şampiyonlukla elbette.
2018’de kariyerinde yeni bir sayfa açacak olan Can, FIM
Moto3 CEV Junior Dünya Şampiyonası'nda piste çıkacak. İlk adımını ise 18 Kasım
2018'de Valencia'da attı. Kariyerinin ilk Moto3 yarışına 15 yaşındayken çıkan
ve bir GP yarışı kazanan en genç pilot unvanını da eline geçirdi.
Bu yarışmaya katılması tamamıyla Wildcard ile gerçekleşen
başarılı bir kalkışla, üst basamaklara tırmanmayı başardı ve 12. turda eline
geçirdiği liderliği yarış sonuna kadar bırakmadı. Sonucu zaten malumunuz. 1991
yılından beri kırılamayan bir rekora daha imza attı Can Öncü. Japonya yarışını
kazanan Japon Noburu Ueda’dan bu yana, katıldığı ilk mücadelede birinci olan
ilk pilot oldu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.